PPC agentura radí: Jak využít emoce ve výkonnostních reklamách?

PPC agentura radí: Jak využít emoce ve výkonnostních reklamách?

Emoce jsou hnacím motorem našich rozhodnutí, ať už jde o nákupní chování, nebo jiné životní rozhodnutí. Stejně tak naše paměť funguje skvěle právě ve spojení s emocemi. Vzpomeňme například na Coca-Colu či Kofolu a Vánoce. V PPC reklamě je využití emocí skvělým způsobem, jak podpořit úspěšnost kampaní a získat mnohem více konverzí. Pojďte zjistit, jak to funguje.

Jak emoce prodávají?

Na internetu na nás vyskakují reklamy ze všech stran a většina z nás už je spíše ignoruje. PPC agentura to dobře ví, a proto musí k tvorbě kampaní přistupovat chytře a s mnohem větší kreativitou. Úspěšná reklama má především v pravý čas zasáhnout správnou emoci.

Emoce jsou v marketingu často využívaný přístup, jak se spojit se zákazníkem na hlubší úrovni.

Proč jsou emoce v PPC tak důležité?

Lidský mozek zpracovává emoce mnohem rychleji než racionální informace. Zatímco logické uvažování vyžaduje čas a energii, emocionální reakce přichází prakticky okamžitě. A právě tohoto principu využívají i moderní PPC agentury při tvorbě reklamních sdělení.

Podobně jako podprahová reklama, i emoce v marketingu pracují s podvědomím zákazníků. Na rozdíl od podprahové reklamy, která je v mnoha zemích zakázaná a eticky sporná, ale emocionální marketing představuje legitimní způsob, jak potenciální zákazníky oslovit. Více o podprahové reklamě se dočtete v článku zde.

Základní emocionální spouštěče

Při vytváření PPC textů a bannerů pracujeme s několika základními emocemi:

  • Naléhavost a FOMO – vytvoření pocitu, že zákazník přijde o jedinečnou příležitost, pokud nebude jednat hned. Jedná se třeba o limitované kolekce, časově omezené slevy jako: „Poslední šance získat…“ a tak podobně.
  • Strach – reklamy využívající strach upozorňují na problém a nabízejí jeho řešení. Například: „Chraňte svůj domov ještě dnes!“ může fungovat pro bezpečnostní služby​.
  • Zvědavost – pečlivě formulovaný PPC text probudí v uživateli touhu dozvědět se více. Třeba: „Zjistěte, jak za měsíc zdvojnásobit svůj příjem!“
  • Důvěra a bezpečí – zejména v B2B je potřeba vzbudit zákazníkovu důvěru a potvrdit mu, že jedná s opravdovými odborníky. Tady dobře fungují konkrétní výsledky, čísla a důkazy. Například: „Připojte se ke stovkám firem, kterým jsme průměrně ušetřili 15 milionů.“
  • Radost a nadšení – pozitivní emoce spojené s řešením problému nebo získáním benefitu. Jedná se například o texty jako: „Vyzkoušejte novinku využívající revoluční technologii XY!“ a podpořte je dynamickými vizuály.

Dobře funguje i využití příběhů a lidského přístupu, tzv. storytelling. Emoce vyvolané příběhy pomáhají snáze si konkrétní situaci představit a budovat důvěru. Například můžete v textu PPC reklamy zdůraznit, jak váš produkt změnil život konkrétní osoby.

Bannerové reklamy

PPC banner kombinuje vizuální a textové prvky, což na emoce působí ještě silněji. Efektivní banner pracuje s:

Časté chyby při práci s emocemi

Zkušená PPC agentura ví, kde je hranice, na které se může pohybovat a kde spočívají možná úskalí. Mezi ty patří:

  • ehnaná manipulace – příliš agresivní využití emocí zákazníka spíše odradí.
  • Nekonzistence – emocionální sdělení musí odpovídat charakteru produktu či služby.
  • Nedostatečné testování – různé cílové skupiny reagují na emoce odlišně, proto je nutné neustále testovat a optimalizovat.
  • Negativnost – příliš silné a časté využívání strachu někdy způsobí, že si ho lidé spojí s firmou v negativním významu (místo někoho, kdo ten strach zahání).

Pokud se naučíte správně pracovat s emocemi a úspěšně je promítnete do svých kampaní, rozhodně získáte výhodu a zvýšíte své zisky.

Zdroj obrázka: skarie / stock.adobe.com

O autorovi angelo