Nejlepší triky pro maximalizaci návštěvnosti vašeho blogu – 1. díl

Nejlepší triky pro maximalizaci návštěvnosti vašeho blogu – 1. díl

Potřebujete zvednout návštěvnost blogu nebo firemního webu? Možná vás napadají klasické provařené metody, které používá každý. Velké firmy utrácejí miliony za úspěšné strategie, které můžete využít i vy u svého webu. Problémem ideálních SEO tipů je skutečnost, že je mnoho lidí pochopí nesprávně a nakonec jsou z nich zbytečně vyhozené investice. Představíme si je proto podrobně tak, abyste je mohli snadno aplikovat i vy.

Longtailová klíčová slova

Longtailová klíčová slova jsou na vrcholu popularity. Pokud cítíte, že je nemožné dostat se na nejlepší pozice ve vyhledávání přes nejvyhledávanější klíčová slova, je vhodné zvolit longtailová slova, která mají sice menší počet vyhledávání, ale zato menší konkurenci. Zde se bohužel dělají dvě velké chyby:

  1. Mnoho lidí si myslí, že zvolení longtailových klíčových slov automaticky zajistí první místa ve vyhledávání. Dokonce i longtailová klíčová slova mohou mít velkou konkurenci. Při jejich výběru si jich raději zvolte více, zadejte si je do vyhledávače a nejprve posuďte, jestli má váš web šanci dostat se nad současné konkurenty.
  2. U longtailů je zapotřebí se 100% zaměřit na používání relevantních výrazů. Pokud zvolíte klíčová slova špatně, nepřinesou vám ovoce ani tehdy, pokud budete na prvních pozicích. Vybírejte je vždy tak, aby souvisela s vaším obsahem.

Optimalizace obrázků

obrázkyPokud vkládáte obrázky na web tak, že je pouze nahrajete a vložíte, zbytečně se okrádáte o návštěvnost. Obrázky jsou jedním z klíčových prvků návštěvnosti, ale je třeba vědět, jak je správně optimalizovat. Představíme si 4 nejzákladnějších metod pro optimalizaci obrázků:

  • Správní pojmenování: Pokud se váš obrázek jmenuje image01.jpg, vyhledávači to absolutně nic neřekne. Vyhledávače potřebují nějaké záchytné body, nebojte se tedy do názvu umístit vše potřebné, tedy například seo-optimalizace-praha-2016.jpg
  • Meta informace: Pokud používáte nějaké CMS, možná jste si všimli, že máte u obrázků možnost vyplnit titulek, popis a alternativní text. Nikdy na tyto kolonky nezapomínejte a vyplňte je relevantními informacemi.
  • Správná velikost: Dejte pozor, aby měl váš obrázek co nejmenší velikost, zrychlí to i samotné načítání stránky, obzvláště, pokud vkládáte celou galerii. Namísto několika MB obrázků dbejte na velikost v desítkách až stovkách kB.
  • Správný formát: Na webu se vám bude zobrazovat mnoho obrazových formátů, to ovšem neznamená, že je vždy vyhledávače snadno zaindexují. Zaměřte se v první řadě na formáty JPG a PNG.

Zaměřte se na otázky

Je třeba myslet na to, že mnoho lidí chodí na internet jen proto, že hledají odpovědi na své otázky. Při budování blogu dbejte na to, abyste do obsahu zakomponovali často hledané otázky, které souvisí s vaším obsahem, tedy například: Co je to SEO? Jaký je rozdíl mezi SEO a PPC? Jak dosáhnout prvních pozic?

Sdílení na sociálních sítích

sdíleníMožnost sdílení výrazně zvyšuje počet shlédnutí. Pokud se někomu článek opravdu líbí, je přirozenou reakcí, že se o něj chce podělit s ostatními, nebo že chce naznačit okolí svůj názor. Do každého článku umístěte velké ikony pro sdílení na nejdůležitějších sociálních sítích, tedy na Facebook, Twitter, Pinterest a Google+. Dbejte také na neustálou publikaci na sociálních sítích. Když vás někdo navštíví poprvé a dá si váš web do oblíbených, možná už ho nikdy nenavštíví, proto se mu vždy připomeňte tím, že každý příspěvek publikujete i na sociálních sítích.

 

Přejít na 2. díl –>

O autorovi Makawiel