E-shopy jsou v současné době hitem obchodů, než ale začnete, musíte si nejprve vybrat zboží, o kterém budete vědět, že se bude prodávat. I založení e-shopu má svá pravidla, a hlavně vyžaduje většinu vašeho času, není to jen o neustálém příjmu, ale také o péči, aktualizacích a přidávání nového zboží.
Jak postupovat při prodeji produktů na e-shopu
- Výběr vhodného produktu – vybrat si vhodný produkt bývá nejdůležitější začátek vašeho podnikání.
- Automatizovaná fakturace – je důležité celý proces automatizovat.. pomocí fakturačního nástroje PDQ.cz toto lze zcela zdarma!
- Průzkum trhu – zaměřit se musíte na koncového zákazníka. Jen málo zboží bude odpovídat všem věkovým skupinám, musíte tedy dopředu vědět, na jakého zákazníka se budete zaměřovat. Od zákazníků slušně požadujte zpětnou vazbu, abyste mohli dostat recenzi, které vás při prodeji posunou dále. V neposlední řadě je také důležitá konkurence. Jestliže se nezaměřujete na vlastní výrobky, u kterých si prodej a vlastní cenu určujete samostatně, musíte vědět, za kolik jsou ochotni zákazníci od konkurence nakoupit. Oproti konkurenci také musíte mít výhody, které vám zajistí lepší postavení na trhu. Než začnete prodávat, zaměřte se přesně na osoby, u kterých máte jistotu, že vaše zboží nakoupí, rozšíření můžete udělat kdykoli, až se na trhu uplatníte.
- Druh e-shopu – při zakládání e-shopu máte na výběr několik druhů, volit můžete buď open-source, což bývají e-shopy volně přístupné, jejich doména je zcela zdarma, na druhou stranu nemají takové zabezpečení. Další variantou bývá pronájem e-shopu neboli krabicové řešení, tento e-shop není tak drahý a je zcela totožný jako několik dalších, zákazníky tedy můžete odradit ihned při vstupu na stránku, neboť stejný design již viděli několikrát. Poslední možností bývá e-shop na míru, tato forma internetového prodeje funguje přesně tak, jak potřebujete, nejčastější nevýhodou však bývá, že vytvoření e-shopu trvá poměrně dlouhou dobu, což je pro některé nepříjemná komplikace.
- Reklama – jistě nejdůležitější bod vašeho podnikání je propagace, zákazníci se o vás musí dozvědět. Říká se, že dobrý produkt reklamu nepotřebuje, v dnešní době ale není na škodu. Když budete vymýšlet nějaký slogan, který by vás vystihnul, volte chytlavé, krátké a snadno zapamatovatelné, přesně takový by měl být i název obchodu. Nejčastější způsob propagace je na sociálních sítích, pár přátelům pošlete odkaz a ti ho pošlou dál, řetězová reakce bývá dostatečně účinná, během chvilky o vás ví mnoho potenciálních zákazníků.
Co se nejčastěji prodává na e-shopu
- Domácí výroba – mezi nejvíce oblíbené patří domácí výrobky, máte totiž jistotu, že stejné zboží neprodává někdo jiný. Doma můžete například šít, vyrábět různé upomínkové předměty nebo vyrábět hračky.
- Oblíbené produkty – často se prodává to, o co je největší poptávka. Můžete si založit e-shop s jídlem nebo různými nápoji. Stát se také můžete zprostředkovatelem, budete nakupovat od zahraničních e-shopu a následně prodávat v ČR.
- Bazarové produkty – e-shop je možné založit i na použité zboží, jestliže chcete prodat oblečení, kterého máte doma nadmíru, můžete využít buď inzeráty na sociálních sítích, nebo právě internetový obchod.