Být influencerem v dnešním digitálním světě je docela výhra. Nejenže většinou můžete pracovat odkudkoliv na světě, ale také je to velmi dobře placená práce. Stát se influencerem není vůbec těžké. Říkáte si, jak je možné se jím stát?
Povinná výbava každého influencera
Co potřebujete k tomu, abyste mohli být influencerem? Osobnostně byste měli být spíše extrovert a mít originální nápady. A také nějakou techniku k točení videí, např. kameru a stativ, notebook k upravování videí, a hlavně dobré internetové připojení.
A pak také ještě…
Samozřejmě, že jen výše zmíněné věci nestačí, musíte si vytvořit silné online publikum, většinou na sociálních médiích, jako je Instagram, TikTok nebo YouTube. Důležité je zaměřit se na konkrétní téma nebo oblast zájmu, kterou chcete sdílet s ostatními. Poté byste měli začít vytvářet kvalitní obsah, který bude zajímavý a inspirativní pro vaši cílovou skupinu. Bude to asi chvilku trvat, ale výsledek bude stát za to.
Budujte vztahy
Je důležité být velmi aktivní na sociálních médiích a budovat vztahy s ostatními lidmi v oboru. Můžete se např. účastnit online konferencí nebo startup akcí, komentovat příspěvky ostatních lidí a vytvořit si svou vlastní komunitu fanoušků.
Dalším krokem by mohlo být získání spolupráce s různými značkami nebo společnostmi, které by vás mohly podpořit a pomoci vám rozšířit vaši “influencerskou” značku. Je důležité si uvědomit, že stát se influencerem vyžaduje čas a úsilí a že neexistuje super rychlá cesta k úspěchu.
Profesionalita je také důležitá
Influencer by se měl chovat profesionálně a transparentně. Měl by být odpovědný za svůj obsah a být schopen poskytnout pravdivé a relevantní informace svým sledujícím. Důležité je také reagovat na dotazy a komentáře svých fanoušků. Měli byste také být schopni vytvářet kvalitní a relevantní obsah, který bude zajímavý pro vaši cílovou skupinu.
Pokud spolupracujete s různými značkami nebo společnostmi, měli byste být transparentní ohledně těchto spoluprací a jasně označit, kdy se jedná o placenou reklamu. Influencer by měl být kreativní, empatický, sociálně zodpovědný a být schopen inspirovat své sledující.
Na co si dát pozor
Pokud si chcete budovat vaši kariéru a nechcete být na trhu krátkou dobu, je opravdu důležité budovat důvěru vašich fanoušků. Jako influencer, který chce být věrohodný, by neměl dělat některé věci, které mohou odradit stávající nebo budoucí fanoušky. Nezapomeňte na těchto pár důležitých věcí: nekopírujte obsah od jiných lidí, neukazujte nebezpečné nebo nezdravé chování, vždy označujte placenou reklamu, nediskriminujte ostatní.
Zdroj obrázku: Daxiao Productions / Shutterstock.com