Content marketing. Co si pod tímto pojmem představit? Jeho princip je jasný. Vytváříte obsah, ve kterém se věnujete problematice, které rozumíte, máte ji rádi a jste skutečnými odborníky. Vaše rady proto zasáhnout široké spektrum lidí, která tato problematika také zajímá.
Tvoříte obsah, kterému rozumíte
Cukráři mohou třeba psát o tom, jak upéct dokonalý svatební dort, švadleny jak ušít hezké módní šaty. Nemusí jít jenom o text. Součástí mohou být obrázky, videa, ebooky, přednášky. Záleží jenom na vaší tvořivosti, co všechno si pro své fanoušky vymyslíte. Čím kreativnější výstup, tím větší pozornost vzbudí.
Nestačí, ale vytvořit jenom kvalitní obsah, stejně důležité je, umět jím zasáhnout co nejvíce lidí, které bude zajímat. Tedy oslovit cílovou skupinu. V tomto směru jsou velmi důležité sociální sítě. Musíte oslovit opinion leadry oboru, tedy ty, kteří vytvořili silnou komunitu lidí, jež se danou problematikou zabývají, šíří o ní osvětu. Tedy novinářů, médií atd. Ideální je, když se vy sami stanete opinion leaderem.
Vysoce kreativní činnost
Stáváte se tak názorovým vůdcem, odborníkem v daném oboru, na jehož názor lidé dají, řídí se podle jeho kritik, recenzí a doporučení.
Zákazníci se na vás obracejí jako na důvěryhodnou osobu. V content marketingu se spojuje copywriting, PR i využití předností sociálních sítí. Vy sami můžete být v dané oblasti znalcem, ale nemusíte dokonale psát – na to zaplatíte copwritera, který vytvoří obsah podle vašich pokynů, PR expert vám pomůže s možností ho prodat a expert na sociální sítě dostat na správná místa, kde ho lidé budou číst.
Content marketing staví na obsahu a využívá spousty kreativních nástrojů od Facebooku, videí, tweetů, diskusních fór atd. a jde o dlouhodobý plán, jednu ze součástí marketingového mixu. Důvěryhodnost obsahu se buduje dlouho.