V dnešní uspěchané době chtějí zákazníci všechno hned. Samozřejmě i odpovědi na své dotazy. Pokud odpověď nedostanou v řádech jednotek minut, většinou se obrátí ke konkurenci, která si na ně čas udělá. Znamená to, že musíte být nonstop na příjmu? Rozhodně ne! Měli byste využít chytrých technologií k větší efektivitě, jedním z mnoha nástrojů může být chatbot.
Co to vlastně je chatbot?
Nejde o žádnou novinku, první chatbot vznikl už v roce 1966 na MIT, jmenoval se ELIZA. Od té doby se však technologie velmi posunuly a dnešní chatboty jsou mnohem propracovanější. Když uživatel napíše otázku, chatbot na ni odpoví, a to tak dobře, že uživatel kolikrát ani nepozná, že je v kontaktu s robotem, a ne se skutečným člověkem. Pokročilí chatboti se dokáží učit, takže s každou konverzací jsou lepší a lepší.
Chatbot je nástroj, který automaticky vyřeší až 85,6 % dotazů vašich zákazníků přímo na webové stránce. Chatbot neslouží jen jako nástroj pro zpracování často kladených dotazů, ale také jako pestrá mozaika nejrůznějších funkcí. Nejžádanější chatbot v České republice vytváří firma šéfbot s.r.o., která na svém kontě má již stovky implementací.
Jak lidé využívají chatbot?
Nejzajímavější je asi fakt, že 61,7 % veškerých konverzací na webových stránkách se uskuteční mimo pracovní dobu (09:00-17:00). 23,7 % konverzací probíhá dokonce o víkendu. Co s tím? Právě z tohoto důvodu je tak zajímavý chatbot. Ten za vás totiž může komunikaci se zákazníky vyřídit. Více informací o této statistice naleznete v nejrozsáhlejší klientské analýze, která dokonce data zpracovává od roku 2019.
V čem je chatbot lepší než živý chat?
Chatbot samozřejmě není dokonalý, nedokáže nahradit člověka ve všech případech, ale například šéfbot si poradí s 85,6 % dotazů. Na rozdíl od lidské síly je však dostupný 24/7, což zákazníci oceňují. A oceňují to také provozovatelé webů, protože chatbot šetří peníze, čas i energii. Jeden chatbot dokáže současně obsloužit všechny klienty, již požádají o pomoc. A může toho zvládnout daleko více než jen odpovídat na otázky.