Přišli jste s novým produktem nebo službou na trh a chcete, aby se o nabídce dozvědělo co nejvíce lidí? Měli byste zahájit reklamní kampaň. Jenže jak v rámci ní upoutáte pozornost zákazníka natolik, aby k vám přišel či ve vašem obchodě nakoupil? Způsobů, jak toho dosáhnout je celá spousta, patří sem například reklamní plachty, newslettery i soutěže.
1. Reklamní plachty pro okamžité zaujetí
Ať už se rozhodnete pro jakoukoli možnost toho, jak zpropagovat svou společnost či značku, budete muset investovat. Zatímco v některých případech svůj čas, v jiném zase peníze. V tomto případě platí víc než kdy jindy tvrzení, že bez práce nejsou koláče. Aby těch koláčů bylo co nejvíce, zahajte nákupní cyklus u svých potenciálních klientů tím, že je okamžitě zaujmete. Vždyť jak by u vás mohli nakoupit, když vás nebudou znát?
Nákupní cyklus se skládá z několika částí. Tou první je zvýšení povědomí. V této fázi vás lidé nacházejí, setkávají se s vámi poprvé, seznamují se s nabídkou, registrují vás. Poté může započít fáze zvažování. Možní klienti o vás slyší opakovaně, začínají uvažovat nad využitím vaší nabídky. Když k tomu následně přidáte pár jasných benefitů vašich služeb nebo produktů, dotáhnete to do zdárného konce. Konkrétně tedy do poslední fáze – konverze.
Pojďme se však vrátit na začátek. Abyste úspěšně zvládli první krok, zahajte propagaci vyvěšením reklamních plachet. Právě reklamní plachty a bannery jsou tím nejlepším způsobem, jak okamžitě zaujmout. Jsou dostatečně velké, mnohdy vyvěšené na viditelných místech. Zatímco některé jsou jednostranné, jiné oboustranné. Vždy však nesoucí nejdůležitější informace nebo přesvědčovací slogan.
2. Uspořádejte soutěž na sociálních sítích
Pokud nejste na sítích, jako byste nebyli. Působení na Instagramu nebo jinde se zkrátka nevyhnete. Doba si to žádá. Abyste se prorvali obsahem několika milionů lidí, kteří sdílí své každodenní zážitky, uspořádejte soutěž. Specialisté na sociální sítě je sice nemají zrovna v lásce, na druhou stranu je to skvělý (a levný) způsob, jak oslovit co největší škálu lidí.
Právě soutěže jsou totiž sdílené, posílané přátelům a už v rámci nich dochází ke znatelnému zvýšení zisků společnosti.
3. Efektivní klasika jménem newsletter
Zejména moderní společnosti na newsletter zapomínají, což je velká škoda. Newsletter je totiž efektivní klasika, která stále slibuje nejen vysokou odezvu, ale také slibné zisky společností. Je sice nutné, abyste svou e-mailovou databázi řádně rozšířili pomocí magnetů zdarma, případně kontakty nasbírali jinou cestou, nakonec se však budete radovat z onoho kýženého ovoce.
V současné době navíc existuje řada e-mailových automatizovaných systémů, které vám rozesílání e-mailů značně usnadní.
4. Začněte s psaním blogu
Méně oblíbená, ovšem opět velmi efektivní cesta, jak zaujmout pozornost zákazníka a jak především vybudovat jeho důvěru ve vás, je psaní blogu. Nebo případně nějakého online magazínu, ve kterém budete buďto edukovat, šokovat nebo bavit. Všechny možnosti jsou povolené, stačí si vybrat. Vychází to ze sociálních sítí, kde se taktéž volí jedna či dvě obsahové linky, které buď vzdělávají, baví nebo inspirují.
Vlastní blog na webu je navíc skvělým způsobem, jak mít webovou stránku aktualizovanou. Vyhledávače ji budou stále evidovat a vy se budete šplhat stále výše ve výsledcích vyhledávání.